Nieuw bij Tapijto? Ontvang 15% op de gehele collectie met code: WELKOMTAPIJTO

Algemene Voorwaarden

Aankoop

Bij het plaatsen van een bestelling wordt de aankoopovereenkomst gesloten als uw betaling is overgeboekt.

Prijzen

Alle prijzen zijn inclusief btw en verzending. We behouden het recht voor onze prijzen te wijzigen als gevolg van wijzigingen in wisselkoersen of wijzigingen op de wereldwijde tapijtmarkt.

Bezorging

Garantie

U hebt natuurlijk garantie op alle producten die u bij ons koopt. De garantie is 1 jaar geldig vanaf de datum waarop u uw bestelling ontvangt. Als de klant naar de garantie verwijst en er wordt geoordeeld dat de schade is veroorzaakt door verkeerd gebruik door de klant, moet de klant de kosten van eventuele reparatie betalen. Ons ervaren personeel zal in de eerste plaats de oorzaak van de schade bepalen. De klant betaalt in het geval van onder de garantie vallende reparaties alle verzendkosten.

Wettelijke herroepingsrecht

Hier is de wettelijk vereiste voorwaarden en de gevolgen van het herroepingsrecht.

Herroepingsrecht

U heeft het recht om binnen 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag van het vloerkleed werd geleverd. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons (Tapijto, Kastanjelaan 31, 6431GL Hoensbroek, Nederland, e-mail: info@tapijto.com) via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post, fax of e-mail) op de hoogste stellen van uw beslissing de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruik maken van het bijgevoegde modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en het werking van de goederen vast te stellen.
Waardevermindering kan plaats vinden wanneer:

  • er permanente afdrukken of scheuren(bijvoorbeeld door het plaatsen van zware meubels) worden aangebracht op het vloerkleed
  • er permanente vlekken(bijvoorbeeld eet- en drinkresten) worden aangebracht op het vloerkleed

Mag het terug?

De volgende artikelen kunnen niet geretourneerd worden:

  • Artikelen die langer dan 14 dagen geleden ontvangen zijn.
  • Artikelen die gebruikt, beschadigd of incompleet zijn.

Algemene aanwijzingen

  1. Vermijd beschadiging en verontreiniging van de goederen. Stuur de goederen indien mogelijk in de originele verpakking met alle toebehoren en met alle verpakkingsonderdelen aan ons terug. Gebruik evt. een beschermende buitenverpakking. Indien u de originele verpakking niet meer bezit, zorg dan met een geschikte verpakking voor een voldoende bescherming tegen transportschade.
  2. Indien mogelijk zijn goederen gefrankeerd te retourneren.
  3. Houd er rekening mee dat de voorgaande leden 1 en 2 van deze algemene aanwijzingen geen voorwaarde zijn voor de effectieve uitoefening van het herroepingsrecht.

De herroeping kunt u richten aan:

Tapijto, Kastanjelaan 31, 6431GL Hoensbroek, Nederland, e-mail: info@tapijto.com

Gevolgen van de herroeping

Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzonderingen van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betalingsmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Modelformulier voor herroeping

- Aan Tapijto, Kastanjelaan 31, 6431GL Hoensbroek, Nederland, email: info@tapijto.com:

- Ik/Wij (*) deel/delen (*) u hierbij mede dat ik/wij (*) onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende goederen/levering van de volgende dienst (*) herroep/herroepen

- Besteld op (*)/Ontvangen op (*)

- Naam/namen consument(en)

-Adres consument(en)

Handtekening van consument(en) (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)

- Datum

Retourzending

Als u een vloerkleed wilt terugsturen, neemt u eerst telefonisch of via e-mail contact met ons op. Wij voorzien u dan van alles wat u nodig heeft voor een retourzending. U bent ervoor verantwoordelijk dat het vloerkleed onbeschadigd wordt ontvangen. Verpak het vloerkleed zorgvuldig.

De terugzending is niet voltooid totdat we de teruggezonden goederen hebben ontvangen en onderzocht. Nadat een retourzending is voltooid, ontvangt u het tegoed op dezelfde creditcard of bankrekening als die u hebt gebruikt voor de aankoop. Als we retourgoederen ontvangen zonder de juiste retourdocumenten, worden de producten op kosten van de klant teruggestuurd.

B2B bestellingen

Alle bestellingen die door ons bij ons worden geplaatst, worden beschouwd als een B2B-bestelling. Voor deze bestellingen kunnen er uitzonderingen zijn met betrekking tot retourneren, verzendkosten en algemene voorwaarden. Voor deze uitzonderingen zal een afzonderlijk contract door ons worden verstrekt en ondertekend worden door beide partijen. Als u hier vragen over heeft, kunt u contact met ons opnemen op info@tapijto.com.

Betalen met creditcard

Tapijto verwerkt veilige kaartbetalingen in samenwerking met Klarna, Mollie, PayPal, Visa, MasterCard en American Express.

Betaling met een kaart is een veilige betalingsmethode voor u als klant. Het verkopende bedrijf zal nooit kennis krijgen van uw kaart- of rekeninginformatie. Deze informatie wordt veilig overgebracht naar een gecodeerde link, van u via de gateway van Mollie naar uw bank.

Bankoverschrijving

Als u liever geen creditcard gebruikt, kunt u het geld rechtstreeks naar onze bankrekening overmaken. U moet het volledige bedrag binnen 5 dagen betalen, anders wordt uw bestelling geannuleerd. Vermeld bij het betalen altijd uw bestelnummer. We versturen uw producten zodra uw betaling is ontvangen.

iDEAL

iDEAL maakt het mogelijk om betalingen via online bankieren te verrichten. U kunt uw eigen aanmeldingsgegevens voor online bankieren gebruiken: handig én veilig. En dankzij de transactiebevestiging kan uw bestelling onmiddellijk worden verwerkt. Ga voor meer informatie naar www.ideal.nl.

PayPal

We accepteren betalingen via PayPal in EUR. U kunt uw PayPal-saldo of creditcard gebruiken. Ga voor meer informatie naar www.PayPal.nl.

Betaling achteraf (op factuur)

Dankzij onze samenwerking met Klarna kunt u nu betalen via facturen. De factuur moet binnen 14 dagen na levering worden betaald. Hieraan zijn geen kosten verbonden. Als Klarna na 14 dagen geen betaling heeft ontvangen versturen zij kosteloos een eerste herinnering. Mocht Klarna op de vervaldatum van de herinnering geen betaling hebben ontvangen, wordt er een tweede herinnering verstuurd met aanmaningskosten. Hebt u vragen over de facturering? Neem dan contact op met Klarna via 020 - 80 82 852. Wanneer u kiest voor het betalen via een factuur, voeren we tijdens het betalen een standaardcontrole uit van uw kredietwaardigheid. Deze informatie wordt ook door Klarna gecheckt.

Algemene voorwaarden Klarna

Dankzij onze samenwerking met Klarna kunt u nu in termijnen betalen. U kunt kiezen uit meerdere opties. Ook kiest u tijdens het afrekenen het aantal maanden waarover u de betaling wilt uitspreiden. U kunt tijdens de betalingsperiode er altijd voor kiezen om het openstaande bedrag af te lossen. Dit kost niets extra's. Elke aankoop via Klarna's betaalservice wordt opgeteld bij uw maandelijkse termijnfactuur.

Fout bij bezorgen

Als er iets mis is met uw bezorging of als u een verkeerd of beschadigd artikel of het verkeerde aantal producten hebt ontvangen, neem dan meteen contact op met klantenservice. De fout moet worden gerapporteerd binnen een redelijk tijdsbestek.

Transportschade

Zichtbare schade aan de goederen moet meteen aan PostNL worden gerapporteerd bij het ontvangen van het pakket. Verborgen transportschade moet aan PostNL worden gemeld zodra het wordt ontdekt.

Producten die niet door de klant worden ontvangen en naar ons worden teruggestuurd

Voor bestelde vloerkleden die niet kunnen worden afgeleverd of aan ons worden geretourneerd, omdat wij de klant na diverse pogingen niet kunnen bereiken, wordt een bedrag van 30 EUR incl. btw aan administratiekosten in rekening gebracht. Mocht u will dat wij de bestelling nogmaals naar u verzenden dan zullen de complete verzendkosten in rekening worden gebracht. Voor speciale, klantspecifiek bestelde producten wordt de volledige prijs berekend.

Vertrouwelijkheid bij het behandelen van persoonlijke informatie

Bij het plaatsen van een bestelling of het registreren als klant slaan we uw persoonlijke informatie op. Door dit te doen accepteert u dat we de informatie opslaan die we nodig hebben om de afhandeling van uw bestelling te voltooien en u de beste service te geven die u van ons verwacht.

Tapijto.nl verschaft geen persoonlijke informatie aan derden. Volgens de Algemene verordening gegevensbescherming kunt u een uittreksel krijgen van alle informatie die we over u hebben opgeslagen, en als de informatie niet relevant is kunt u ons vragen deze te verwijderen. Als u dit uittreksel wilt ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice.

Cookies

Tapijto.nl gebruikt cookies om u een gemakkelijke winkelervaring te bieden. Wij gebruiken cookies om onze marketing te meten en te optimaliseren. Als uw webbrowser niet is ingesteld om cookies te accepteren, kunt u de winkel niet gebruiken. Als dit het geval is kunt u deze instelling eenvoudig wijzigen.

Contactinformatie

Tapijto
Kastanjelaan 31
6431GL Hoensbroek, Nederland
Telefoon 0851050556
Email: info@tapijto.com
KvK: 74368044
BTW ID: NL002494456B37